30.04.12

Šedou klasikou nic nezkazíš.

Začíná docházet na varování ohledně globálního oteplování (Al Gore má doufám radost a leští Nobelovku) a léto neví, že je teď jaro. A jaro to tudíž taky neví, takže se při občasné únavě léta chytá slova zima a je v tom guláš. Čímž se dostáváme k jídlu, abych nebyla blogově off-topic.
... Co ta vedra znamenají pro mě? Staví se opět u kaváren venkovní terasy!
Tohle období mám ráda. Připomíná mi jižní část Evropy, kde se lidé povalují prakticky pouze na teráskách a u (neprakticky, leč roztomile) roztroušených stolečků uprostřed ulic.

Stoleček ne úplně uprostřed ulice v Teplicích. Šíleně špatná káva, neodolatelně dobrý zákusek. Odpuštěno, ejmen.

Lázeňské město se v kvalitě káv moc nevyšvihlo, zato mě pekařsky inspirovalo (a spálilo, ale přiznejme si, vina leží víc mezi mnou a letně jarním sluníčkem, ne v Teplicích). Výše zobrazený ostružino-malino-rybízový zákusek mě tak navnadil na červené ovoce, že jsem neodolala a upekla si další den k snídani muffiny s borůvkami, rybízem a jahodou.

Výsledek... byl velice dobrý muffin! jak jinak. Ale krom rodiny jsem mu nedala šanci poznat širý svět (stejně by to nestih, byl sněden). Estetika totiž v jídle hraje svou silnou roli, after all. A borůvky se bohužel rozhodly, že fialová je příliš oldschool a "klasikou" se přeci nedá nic zkazit. Takže šedý muffin... Ffuu.

Přesto, každý, kdo by mě chtěl napodobit - nejlépe bez borůvek, chcete-li se tím nepřežrat sami a nabídnout beze studu i jiným - může následovat recept na čoko muffiny, jen s vynecháním kakaa a čokolády. A také, pokud chcete nadýchané ovocné muffiny (to slovo zdůrazněně zní... zfetovaně), uberte odpovídající množství mléka v poměru k vybranému ovoci, jinak v nich budete mít vyloženě přehydratováno. (také ozkoušeno a vážně, tuhý muffin není košer)

Jahod bylo málo, přišly jen navrch. 
(Zato rybízu se v mrazáku skrývají ještě čtyři nadupaný sáčky!)

Užijte si jato. Nebo léro.

Žádné komentáře:

Okomentovat