15.04.12

Krizová pomazánka.

Jak si vlastně žije takový gastrosexuální povaleč, když je všude krize a peněz na kafíčka ubývá?... Já zvolila řešení podporou krize jiné a dneska vám ukážu, jak se příjemně plýtvá vajíčky na nejlepší pomazánku! v šírém okolí.

Jelikož šlo jen o mou (forever_alone) snídani, recept obsahuje ingredience na jednu super-size-me porci, popř. pomazánku pro dvě méně nenažrané osoby. Ale upřímně, dobrovolné dělení u této dobroty moc nefunguje.

Ingredience
2 vajíčka
majonéza
hořčice (dle vlastního uvážení a zásob)
bazalka, tymián, pepř

Co dům dá. Tajemství rajčete až později.

Postup: 
(Jde hlavně o poměry, je mi jasný, že pokyn "smíchejte přísady" by mě vyšvihl na inteligenční úroveň voskovky.)
Uvařte dvě vajíčka. Deset minut ve vroucí vodě bohatě stačí. 

Pokud budou křičet, přiklopte pokličku. Dneska nevegantíme.

Oloupejte skořápku a rozmačkejte vajíčka vidličkou. Já osobně preferuji ve středně hladké směsi sem tam nějaký ten větší kousek, ale jestli chcete pěnu hladkou jak dětská nožička, klidně zneužijte mixér. (ale nejdřív to zkuste tou vidličkou,  vážně.)

Není to reklama na Nesquik, je to nedostatek misek.

A nyní začíná ta chemie! Vždy jsem to dělala podle chuti, ale tentokrát jsem se pokusila spočítat, kolik čeho za kolik padlo pro mé účely. 
Takže: k rozmačkaným vejcím přidejte jednu hodněmoc vrchovatou, rozklepanou lžíci majonézy (a pak ještě malinkou lžičku... tuk je nositel chuti, pamatujte na to); dvě ne tak vrchovaté lžičky hořčice; 3 špetky pepře (ztratí se v tom, netřeba šetřit); lžíce bazalky (s ní opatrně, je hodně aromatická - lžíce nevadí, já se třeba nebojím ani dvou lžic, ale to už je pro extrémní milovníky); špetka až dvě tymiánu.
Ochutnejte... a přidávejte dál dle své chuti! Je to moc mdlé? Zkuste doladit pepřem nebo hořčicí. Moc 'suché'? Majonéza. Postrádáte nějakou výraznější či zajímavější chuť? Bazalka a tymián to zachrání.

Ochutnejte znovu... a řekněte, vážně se budete s někým dělit?

Podávejte na kusu oblíbeného pečiva, pro zdravý pocit lze přidat okurku nebo rajčátko.
P.S. Chtěla jsem pro vás zkusit ochutnat jednu polovinu s máslem a pomazánkou a druhou jenom s pomazánkou. Jelikož jsem však začala první variantou, k druhé jsem se již... nedostala. (Ano, to byl nenápadný tip.) Dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat