24.04.12

Ještěrka v gé.

Lagarto.

Slůvko Lagarto má mnoho významů, jeden však zatím ani wikipedie nezná! (teď by to chtělo dramatickou hudbu, třeba z Čelistí) - mladá kavárna s propagovanou, údajně výběrovou kávou; zatím jen na severu Čech, leč na svých stránkách se tváří ambiciózně.
Pro obhájce internetů mám však dobrou zprávu: Wiki netřeba zatracovat, jelikož v designu loga se v "g" skví malá roztomilá ještěrka. A "lagarto = španělské/portugalské označení pro ještěra". (a to už internety ví. Hallelujah!)

Tenhle podnik rozhodně stojí za návštěvu i pozornost. Nabízí totiž vlastní směsici zrnek, nazvanou Lagarto Italian Blend. Obsahuje prý Brazílii, Guatemalu a Robustu. Upřímně, žádná z káv není chuťově má protěžovaná favoritka, ale dohromady ucítíte překvapivě chutný výsledek - kterému určitě napomáhá i kvalitní kávovar a čerstvé mletí.

(na presso si však zajděte do DDK, vážně; Lagarto zkuste v případě, že...)
... Máte rádi v kafíčku mléko? Lagarto má ještě jednu zajímavost - baristi jsou víceméně zběhlí v technice latte art a etching latte!
Neboli, jak mi zkušeně řekl jeden z nich: "Vy chcete takový ty obrázky?"

Zatím sice netvoří meme kreace (... dneska nějak hýřím odkazy, internety mě pohlcují), ale i tak je díky tomu káva hned hezčí a projasní den!
(ano, den projasní ten kofein, protože jsem závislá, ale to ponechme jiné debatě) (hýřím i závorkami, pohlcuje mě čeština)

Moje káva s obrázkem. Roztomilé!

Navíc nabízejí různé druhy a přípravy kávy, horkou čokoládu s čoko-hoblinkami, čaje, smoothies a zákusky. O těch se však jednou zmíním separátně v pilně chystaném článku o snaze Čechů vytvořit cheesecake. 
No... Řeknu jen to, že v Lagartu se držte tekutin, nikoli pochutin, a budete spokojení.

Kamarádka se nade mnou slitovala a věrně si 
sedla nad ledovou kávu se zmrzlinou. Mucq.

Můj závěr: Do kavárny už moc nechodím, jelikož nemám dobré zkušenosti s příjemností obsluhy - a že to dřív byl můj hodně oblíbený podnik - každopádně odmyslím-li si lidský faktor, jejich nabídka stojí za to! a určitě není na škodu si tím zpestřit jednou za čas den. Bez dezertů, pro jistotu.

3 komentáře:

  1. Moc pěkný článek, jen v DDK kávě nerozumí ani trochu, především o espressu ví pramálo a k tomu levná technika :-) na druhou stranu obe kavárny jsou předzvěsti lepších časů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V DDK jsem byla na přednášce o kávě a majitel tomu rozuměl znamenitě; jestli obsluha není řádně zaučená, to už nemohu posoudit - chodím tam jen občasně a to za vytipovanou baristkou, která umí. :) Techniku má Lagarto rozhodně dražší a kvalitnější a je to cítit, ale já i tak nedám dopustit na obyčejnou džezvu... Přesto máte pravdu, každý si vybere to své a hlavně, že tu něco takového máme! :)

      Vymazat
    2. Anonymní10.08.12 0:32

      Souhlasím, Lagarto v Mostě projde na přelomu září a října několika změnami, především otevřeme vlastní pekárnu a cukrárnu, abychom nebyli časem závislí na zmi%nované kvalitě dodavatelů a navíc chystáme i novou vlajkovou espresso směs. Není třeba mít desítky druhů káv, ale vědět, jak ji připravit. Vaše články se mi líbí, jen tak dál. S pozdravem majitel Lagarta .)

      Vymazat