13.03.12

Dost Dobrá Kavárna.

Bez nadsázky a anglikanismu - titulek totiž zobrazuje skutečný název nejlepší kavárny, kterou jsem doposud objevila v rodné vísce (Mostě). Název by mohl znít podezřele, pravdou však je, že je ještě dost skromný.

Celý příběh jejího založení je romantický a sladký a já vám to řeknu stroze a stručně: Bohatý běloch našel si v Africe spanilou černošku, odvezl si ji domů, nechal zadaptovat na fakt, že když je venku sluníčko, NENÍ vždy teplo a... ona si v mém zapadlém městě založila kavárnu. 
Kavárnu s neskutečným výběrem čerstvé kávy (na jejichž luxusní ochutnávce jsem nedávno byla. Moje slabost je Cameroon, tu teď však bohužel dlouhodoběji nevedou, takže se spokojuju s Ethiopií - viz. http://dostdobrakavarna.com/o_kave.html). S nejhustší čokoládou v okolí několika desítek kilometrů. Výběrem palačinek, koláčů a všeho dalšího, co tak ke kafíčku patří. S moravskými víny! Sympatickým prostředím, obsluhou, co konečně ví, co je to džezva a s hudebními čtvrtky...

Tahle kavárna si prostě zaslouží být well-known v gastro- i negastrospolečnosti. Nabíhám si sice na vlastní vidle, jelikož již tak narůstající popularita způsobila, že mi dnes někdo vyjedl tvarohový koláč (!) a já vám tak místo toho nafotila čokoládový tartuffo. Přesto... Stojí to za to. 

Když nevíte coby, najdete to naproti Obi! (seriously)

Ano, "instagram" (IPhone nevedu, jen online nápodoba). Zde: espresso long, napěněné horké mléko, čokoládka. Ne, ta už není moje. (ale chtěla bych tisknout tolik peněz!)

Tartuffo, načatá káva a v jejím pozadí se klepe papírek od sežraného biskitu. Tož byl hlad... a tartuffo ještě daleko.

Co vy, znáte nějakou extra třídu? Jsem ochotná se za kvalitním povalečstvím vypravit kamkoli!


1 komentář:

  1. Až teď jsem si všiml Vašeho sympatického chvalozpěvu. S díky přidávám pár aktuálních informací: od podzimu 2012 je Dost dobrá kavárna mírně provoněna Afrikou a má nové stránky: www.mama-africa.cz Petr Peniška (z přívlastku bahatý běloch mií přísluší jen ten běloch, i když příchodem spanilé černošky mohu připojit také bahatý)

    OdpovědětVymazat