27.06.12

Když tam nedáš nic, tak to nemůžeš zkazit.

"Když nemáte limetku, tak tam dejte citron. Když nemáte citron, tak tam nedávejte nic."
Jo, jasně, je to úsměvné. (a smutné zároveň, pokud znáte mimibazar) Až na to, že po dnešku bude můj úsměv spíše pokrytecký. Našla jsem totiž skvělý recept, chtěla ho zkusit a ... protože jsem nenašla většinu potřebných surovin, modifikovala jsem ho prakticky celý dle toho, co dům vydal.
... A víte co? Stejně to bylo vynikající! (lepší než citronem do oka)
A já se o různé tipy a náhražky podělím. Čistě vypočítavě, jelikož už jsem dlouho nic nepsala (i když si asi dám závazek, aby recepty nepřesáhly neúnosnou míru (stalo se)) - zapomínám v kavárnách fotit (a kdo v dnešní době čte text bez obrázků?) a jen se tam nestydatě líně válím. A je to fajn, jo.

Zpět k modifikacím. Původní recept, zvaný cirka broskvové placičky, obsahoval broskve, podmáslí, vejce, mouku, máslo a cukr. Prvních 50% jsem neměla (ano, ani vejce! Katastrofa v kuchyni 1. díl.). Jak si s tím poradit?

Suroviny
1 a půl hrnku mouky
3 zarovnané lžíce (hnědýho! hnědýho!) cukru
lžička sody, špetička soli, skořice/skořicový cukr
1/4 kostky másla
1/3 hrnku mléka (já vím, zabít za moje měření, ale miluju báj voko metody) (jinak, tohle je místo podmáslí, proč ne)
nektarinka (míň mokrý a šťavnatý řešení)
Na vejce: pytlík kypřícího prášku nebo cca stejné množství pečící sody + lžička oleje + lžička vody

Viva la Google, správně. Najdete tam i další veganský tipy, já je budu zvát chudinské tipy - pro nás bez vajec, a tak.


Co s tím?
Smíchejte mouku, cukr (ne skořicový, ten bude na posyp), sodu a máslo pěkně v ruce - nechte sypké suroviny, ať se nalepí na kousky másla a ruce, až z toho bude taková docela nedrobivá drobenka (pochopíte, až uvidíte). Vedle spojte mléko s náhradou vajíčka, nalijte na ty drobky a zase ručně zpracujte na pěknou kulatou hroudu těsta. Než všechen ten bordel umyjete a připravíte linku k válení, můžete hroudu nechat odpočívat v lednici.
Posypte vál moukou, vyválejte - ne moc na tenko! - a jednu půlku potřete mlékem/nebo máslem/no a nebo tím podmáslím, jestli nechcete modifikovat (fňuk). Lehce poprašte skořicí a poklaďte plátky nektarinky.
Jo a předehřejte troubu na 200°C.

Klidně tam dejte víc plátků, bude to šťavnatější.

Překlopte na to volnou polovinu těsta, zase potřete něčím tekutým (jestli vás právě teď taky napadl rum, jsme kámoši) a posypte skořicí.

Rozdělte špachtlí tenhle plát na libovolné díly, dejte je na papírem vyložený plech a hurá na výlet do trouby.

Tohle bude výsledek.

Podávejte labužnicky s troškou másla, čerstvě zasypaného další skořicí.
A tloustněte taky tak pěkně, jako já.

Žádné komentáře:

Okomentovat